Lazzo reklambyrå logotyp

Eklunds Bildelslager

75-åring med rejält spring i benen

Eklunds bildelslager i Skövde är en alltigenom imponerande verksamhet. Företaget har funnits sedan 1948 och sällan har begreppet still going strong känts mer relevant.

 

Eklunds är ett företag i framkant på en lång rad områden, inte minst hållbarhet både i affär och organisation, och vi fick nöjet att samarbeta med dem för att stärka deras varumärke och kommunikation. Med startpunkt i ett genomgripande arbete för att mejsla fram vision, mission, huvudbudskap samt kommunikationsplattform och därefter gör den visuellt levande med en stödjande grafisk profil har vi även fått medverka till en ny webbplats optimerad för sökord och olika enheter. Dessutom har vi nöjet att följa verksamhetens utveckling genom att vara partner för löpande digital närvaro med allt från nyheter på webben till nyhetsbrev och aktivitet på LinkedIn. Det innebär konkret kontinuerliga uppdateringar i olika kanaler, i form av verksamhetsinblickar, personalintervjuer och referenscase.

 

En bärande del i kommunikationen är Eklunds Bildelars fokus på hållbarhet och återvinning i sin affärsverksamhet. Med sina dryga 70 år på marknaden är bolaget ett av mest anrika företagen i kategorin, begagnade bildelar med garanterad hållbarhet. Eklunds arbetar med de flesta modellerna på marknaden och uppdaterar sig ständigt för att vara i framkant när det kommer till ny utveckling. 

 

Still going strong var orden. 

 

Eklunds digitala närvaro är hög. Hur är din?

                              

Vill du veta mer om kampanjen?

Kontakta ansvarig projektledare,
Jan Brissman på jan.brissman@lazzo.nu
eller +46 708-82 27 40

Slider