Med över 20 års erfarenhet av kampanjarbete på uppdrag av huvudmän för kollektivtrafik vet vi vilka budskap och erbjudanden som fungerar. Det innebär att vi kan bidra till att både locka nya resenärer, få trogna resenärer att resa mer och få tidigare resenärer att börja resa kollektivt igen.
Med hjälp av en mix av kanaler har vi bearbetat cirka 50 000 bilägare. Drygt 12 000 av dessa har svarat på kampanjen och dess resvane-enkät för att få möjligheten att provåka Värmlandstrafik i 14 dagar. Med hjälp av en förutbestämd resprofil har närmare 4 500 personer kvalificerat sig för att få provåka med buss och tåg.
I tider av skenande kostnader på grund av inflation är kollektivtrafik ett synnerligen attraktivt alternativ till bilen. Dessutom ett mer hållbart sätt att resa.
Vi står redo att hjälpa fler trafikhuvudmän. Vi vet att beteenden kan ändras.
Bilister kan helt säkert omvandlas till resenärer med kollektivtrafik.