Dags att odla slutspelsskägg

Bakgrund:

Frölunda HC har ca 250 sponsorföretag i 4 nivåer. Brons, silver, guld och platina. Det finns ett behov av att öka kännedomen om Frölundas erbjudande mot företag och framför allt mot potentiella bronssponsorer där det finns kapacitet.

Uppdrag:

Bjuda in till hockeylunch med Roger Rönnberg och värva sponsorer.

Mål:

Få 50 nya sponsorer på bronsnivå.

Genomförande:

Vägen till slutspel – och Le Mat-pokalen – är lång. Från Rögle i premiären till Brynäs i sista omgången. 52 omgångar, 3120 minuter, en massa mål och väldigt många utvisningsminuter senare, det är då allvaret börjar. Det ALLA ser fram emot – slutspelet.

Det var den känslan och förväntan vi ville skapa redan från början, innan säsongen ens dragit igång. Och vad kan symbolisera det bättre än det obligatoriska slutspelsskägget?

Resultat:

Hockeylunchen blev fullsatt och närmare 60 nya bronssponsorer värvades. Dessutom tog Frölunda, som utlovat, SM-guld.