Omprofilering

Dags att odla slutspelsskägg – igen

Hur omprofilerar man en idrottsförening?

2016 hjälpte vi Frölunda att värva nya sponsorer. De hade kapacitet att fylla segmentet för bronssponsorer och satte ett mål på 50 nya företag. Vi lyckades dra in närmare 60 nya bronssponsorer. Men vi lockade så klart inte med brons utan utlovade guld, vilket det också blev. 

Frölunda indians omprofilering

Nu är det dags för slutspel igen, men Frölunda står också inför en annan stor utmaning. En omprofilering när man efter 25 år pensionerar indianen. Det är få andra varumärken som kan jämföra sig med det engagemang som en idrottsförening skapar (har ni några fans som målar sig i era profilfärger eller badar i en fontän när ni gjort något bra?). Det här är inte på liv och död, det är mycket viktigare än så. Frölunda har bett fansen om hjälp med ny logotyp, men har också varit tydliga med att det inte är säkert att de använder något av de förslagen. Oavsett vad det blir kan vi vara säkra på att det kommer väcka känslor. Precis som man vill att varumärken ska göra.

Frölunda indians namnbyte

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Kontakta oss för en förutsättningslös diskussion på info@lazzo.nu eller +46 500 – 49 43 43