Vi har fått
500 000
svenskar att prova kollektivtrafik

Vi har fått
500 000
svenskar att prova kollektivtrafik

Lazzo har under 20 års tid utvecklat marknadsföringskoncept för att få fler att resa kollektivt. Vi har genomfört över 100 enskilda kampanjer med mätbart resultat. 500 000 svenskar har varit testresenärer och över 100 000 av dem har blivit köpande kunder. Vi vet vad som funkar.

 

Just nu finns det omvärldsfaktorer som talar för att fler väljer att resa kollektivt. Inflation, bränslepriser och ökade levnadsomkostnader. Hushållen ser om sina kostnader och det är ett öppet fönster för att få fler att resa mer hållbart. Det finns mycket pengar att spara på att låta bilen stå.

220 kunder ger 693 000 kr i nya intäkter

Kollektivt resande är en viktig del i hållbart resande. För att öka antalet resenärer är det avgörande att jobba såväl med att skaffa nya kunder som att få befintliga kunder att resa mer samt återta kunder som slutat resa.

 

Vi har koncept som ger garanterat resultat. Nu har vi dessutom utvecklat och förfinat koncept för helt digitala kampanjer. I en av flera digitala provåkningskampanjer konstaterar vi riktigt konkurrenskraftiga resultat:

Antal testresenärer: 1 100
Antal nya kunder: 220
Nya årliga intäkter: 693 000 kr

Vill du veta mer om vad vi gör för andra trafikbolag eller hur vi skulle kunna hjälpa er verksamhet?

Jan Brissman
0708-822 740
jan.brissman@lazzo.nu

Johan Hoffman
0733-223 140
johan.hoffman@lazzo.nu

Ladda ner flyer om provåkning