Kampanj nådde nyinflyttade personer i Örebro

Länstrafiken Örebro

Om caset

Precis som andra persontrafikbolag i landet har Länstrafiken i Örebro som mål att rent allmänt öka det hållbara resandet och mer specifikt fördubbla det kollektiva resandet. För att det ska vara möjligt måste trogna resenärer vårdas och dessutom måste en ständig nyrekrytering av kollektivtrafikresenärer ske.

Lazzo jobbar med en rad olika koncept för att locka nya resenärer tillsammans med Länstrafiken i Örebro. Ett är att löpande bearbeta nyinflyttade i regionen,

det har visat sig vara en mycket effektiv metod både i Örebro och i andra områden i Sverige.

Generellt väljer en av fyra som får erbjudande om gratis provåkning att testa kollektivt resande. Det innebär att denna form av månatlig och kontinuerlig bearbetning ger bra genomslag, hög räckvidd och många ansökningar om att få provåka kollektivtrafiken. Det bygger helt enkelt varumärke samtidigt som nya resenärer rekryteras.

Se fler case

Styrkan finns i laget
Volvo
Hela resan för halva priset
Länstrafiken Örebro
Startup med anor från 1898
Sventoft