Två varumärken fick ett nytt ansikte

Aptic

Om caset

Asitis och Aptic har under lång tid legat i framkant gällande mjukvarulösningar för finanssektorn. Nu går de samman under namnet Aptic och står redo att erövra hela Europa. Lazzo fick den smickrande uppgiften att visualisera hur de ska se ut när de gör det.

För att lyckas sammanfoga två relativt olika kulturer började vi med att ta fram en kommunikationsplattform som skapade en enad gemensam utgångspunkt. 150 anställda ska ständigt jobba mot visionen ”Leading the new era of fintech evolution.”

Med det i ryggen var uppdraget nu att etablera den känslan och stoltheten i all grafisk kommunikation och den i särklass viktigaste säljkanalen – aptic.net

Se fler case

En modern webb som speglar Märkesdemos hållbara vision.
Märkesdemo
Billinge Energi sprider kraft över hela Skaraborg.
Billinge Energi
Jubileumsmärke för 25-åring med fokus på innovation och tillväxt
Science Park Skövde