Mätbart resultat skapar affärer

Det finns många sätt att utvärdera marknadsföringsinsatser. Här är några exempel:

Efffekt av marknadsföringsinsats Lämpliga mätetal
Befintliga kunder köper mer tjänster och rekommenderar ditt företag/din produkt

• Antal order och ordervärde

• Vinst på satsade pengar (Return on Investment)

• Uppföljning duration (andel återköpskunder)

Befintliga kunder köper mer tjänster och rekommenderar ditt företag/din produkt

• Antal order och ordervärde

• Vinst på satsade pengar (Return on Investment)

• Besök på webbsida eller digitala annonser

Följer du upp din marknadsföring?

Vet du vilka insatser som ger önskat resultat? Om du svarar ja: Grattis! Om inte, hjälper vi dig gärna att få ut mer av din marknadsföring!

Vill du prata digitala utmaningar?

Kontakta oss för en förutsättningslös diskussion på info@lazzo.nu eller +46 500 – 49 43 43