Återtåget

Nya och beprövade koncept

Tiden är mogen för att planera in aktiviteter för att närma er tidigare resenärer och påminna dem om argumenten för att välja det kollektiva resandet. Här har vi på Lazzo tidigare lyckade erfarenheter med provåkarkampanjer. Antingen på bred front eller riktat till utvalda målgrupper eller områden. Vi vet exakt hur det ska utformas och genomföras för att ge optimalt resultat. Och resultatet vet vi från start.

K2 positiva till provperioder

Att provperioder är effektivt intygas även av K2, Sveriges nationella centrum för forskning och utbildning om kollektivtrafik:

”Provperioder riktade mot vanebilister kan vara ett viktigt redskap när kollektivtrafiken snabbt behöver återskapa förtroendet för sin verksamhet och efterfrågan på kollektivtrafik.”

Nya koncept har utvecklats av Lazzo

Under 2020 har vi passat på att utveckla koncepten för att attrahera fler resenärer och fokuserat på den digitala utvecklingen och sökningar på Google. Vi har kunskap och metoder för att öka resandet med riktade provperioder in i er CRM-strategi och tillämpa marketing automation. Destinationen kan vara er egen webbplats eller med våra färdiga koncept.

Koncept för att få tillbaka tidigare resenärer

  • Möta kunden i digitala kanaler (CRM)
  • Beslutstöd med analys av kunddata
  • Sökordsoptimering – attrahera nya resenärer
  • Konverteringskampanjer med resultatgaranti
  • Kampanj till målgrupper (provperioder)

Vi har en väl etablerad process och metod för detta arbete och har flera referenscase att berätta om. Vill du veta mer? Varmt välkommen att ringa eller maila oss redan idag. Hörs vi inte innan semesterperioden så önskar vi dig en härlig sommar.

Vill du också ha tillbaka resenärer?

Kontakta oss för en förutsättningslös diskussion på info@lazzo.nu eller +46 500 – 49 43 43