Push eller pull?

Det ena utesluter visserligen inte det andra, men en tydlig trend är att det svänger över allt mer mot ”pull”. Kunder gör helt enkelt en del av marknadsföringsjobbet själva. Ett exempel från bilhandeln illustrerar detta väl. För ett antal år sedan var medelantalet besök i en bilhall 6,5 stycken innan kunden skrev kontrakt. Idag är det knappt 1,8 och det går att identifiera över 100 digitala mätpunkter för kundens beslutsprocess.

Google är under ständig utveckling och just nu testar man internt Google MUM (Multitask Unified Model) för sin söktjänst på webben. Poängen är att du ska kunna ställa en fråga ungefär som du ställer den till en vän. Google vägleder dig sedan till sidor med rätt innehåll. Och detta är bara början.

Kommer Google att prioritera din sida vid sökningar? Vi kan hjälpa och vägleda dig i de digitala utmaningar som finns i en kommunikationsstrategi. Ring eller maila oss redan idag.

Vill du prata digitala utmaningar?

Kontakta oss för en förutsättningslös diskussion på info@lazzo.nu eller +46 500 – 49 43 43