X-trafik gjorde framgångsrik digital provåkningskampanj

På spaning med Lazzo

Lazzo har närmare 20 års erfarenhet av provåkningskampanjer. Det är en bevisat effektiv metod för att locka nya resenärer till kollektivtrafiken. Vilket bidrar till ett mer hållbart resande som gör gott för resenärernas plånböcker likväl som att det minskar klimatpåverkan.

Under drygt två decennier har vi gjort en lång rad tester och utvärderat olika metoder för att nå bästa möjliga resultat för antalet nya kunder.

I digitaliseringens spår med allt från smartphones till sociala medier och smidig webbteknik har vi utvecklat ett digitalt koncept för provåkningskampanj. Xtrafik i Gävleborg är en av våra kunder som använt den typen av kampanj för att locka nya resenärer. Hösten 2022 gjordes den senaste kampanjen i digitalt format tillsammans med dem. Målet med kampanjen var att driva beteendeförändring bland bilister, att välja bussen och tåg i stället för bilen.

Jag vill veta mer om detta case och dess resultat

Se fler på spaning

Så skriver ni pressmeddelanden som ger resultat
AI ”medpristagare” i tre Nobelpris
Skapa digitalt innehåll som alla kan använda
Så skriver ni pressmeddelanden som ger resultat
AI ”medpristagare” i tre Nobelpris
Skapa digitalt innehåll som alla kan använda